Definicje
Dni robocze – wszystkie dni w roku za wyjątkiem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy¹.
Klient – użytkownicy Sklepu internetowego, w tym także Konsumenci.
Konfigurator – narzędzie udostępnione w Sklepie Internetowym w formie aplikacji online, umożliwiające Klientowi samodzielne zaprojektowanie zamawianego biurka poprzez wybór jego parametrów (m.in. wymiarów, kolorów, materiałów, dodatkowych elementów) oraz poglądową wizualizację efektu końcowego przed złożeniem zamówienia.
Konsument – rozumie się przez to osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą (Sprzedawcą) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
Konto – oznacza indywidualny panel administracyjny, udostępniany Klientowi przez Sprzedawcę po dokonaniu przez niego rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto pozwala Klientowi m.in. na składanie zamówień, śledzenie statusu realizacji zamówień, zarządzanie danymi osobowymi oraz ustawieniami w ramach Sklepu
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – rozumie się przez to osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Regulamin – regulamin (Regulamin) Sklepu dostępny pod adresem https://e-desk.pl.
Sklep internetowy lub Sklep – witryna internetowa prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem https://e-desk.pl umożliwiająca zakup produktów.
Sprzedawca – Wojciech Gębarski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą E-desk Wojciech Gębarski, ul. Ligęzy 6B, 40-551 Katowice, posiadający NIP: 9542678536, REGON: 243283060
Towar lub Produkt – produkty z cenami prezentowane przez Sprzedawcę w Sklepie, w tym projektowane przez Konfigurator.
Zamówienie – zamówienie dotyczące Towaru złożone zgodnie z § 6 Regulaminu.
Informacje ogólne o Sprzedawcy
Adres Sprzedawcy: ul. Ligęzy 6B, 40-551 Katowice
Adres korespondencyjny Sprzedawcy: ul. Ligęzy 6B, 40-551 Katowice
Adres poczty e-mail Sprzedawcy: kontakt@e-desk.pl
Numer telefoniczny Sprzedawcy: +48 780 780 817
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą telefonicznie, e-mailowo lub korespondencyjnie. Kontakt telefoniczny możliwy jest w Dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00.
Koszty korzystania ze sklepu internetowego, a także infolinii Sprzedawcy oraz korespondencji email i tradycyjnej są uzależnione od stawek operatorów Klienta. Sprzedawca nie narzuca takich stawek.
W relacjach ze Sprzedawcą stosuje się język polski.
Metody dostawy
- Informacja o najpóźniejszym planowanym terminie wysyłki zakupionych Towarów może być udostępniana wraz z opisem Towarów. Jeżeli wskazano datę dostawy (lub podobnie) rozumie się przez to datę nadania zakupionego Towaru do Klienta liczoną od dnia uiszczenia pełnej ceny. W przypadku odbioru osobistego – zakupione Towary będą gotowe do odbioru najpóźniej w ostatnim dniu wskazanym jako termin wysyłki. W braku wskazania terminu wysyłki jak w zdaniu pierwszym, za termin wysyłki uznaje się najpóźniej 60. dzień od dnia złożenia Zamówienia. Termin dostawy jest zależny od wybranego sposobu wysyłki i przewoźnika.
- W Sklepie mogą być dostępne w szczególności następujące metody dostawy:
- Przesyłka pocztowa;
- Przesyłka kurierska;
- Odbiór osobisty.
- Koszty dostawy są zależne od gabarytu przesyłki i wybranej metody dostawy.
- Odbiór osobisty możliwy jest pod Adresem Sprzedawcy, w Dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00, przez 30 dni od momentu poinformowania Kupującego przez Sprzedawcę o gotowości do odbioru. W razie nieodebrania Towaru w tym czasie, Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia od umowy w terminie 30 dni od upływu wyżej wskazanego terminu.
- Sklep może udostępniać inne metody dostawy. Aktualna informacja o dostępnych metodach dostawy wraz z informacją o dokładnym koszcie, jest publikowana na stronie sklepu na etapie składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest termin odnoszący się do produktu z dostępną późniejsza datą dostawy.
Realizacja Zamówień
- Zamówienia składane w Sklepie internetowym realizowane są wyłącznie w Dni robocze.
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsumenci mają prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej w Sklepie w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny z ograniczeniem do przypadków wynikających przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy (zakupionego Towaru) lub w którym osoba trzecia inna, niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy (zakupionego Towaru).
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia przesłanego w formie pisemnej na Adres Sprzedawcy lub elektronicznie z adresu podanego wraz z Zamówieniem na Adres poczty e-mail Sprzedawcy.
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym:
koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie;
w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych dodatkowych opłat w związku z tym zwrotem, z zastrzeżeniem, że będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy takie jak jej dostarczenie Sprzedawcy – na swój koszt.
Płatności są zwracane w taki sposób w jaki Klient dokonał zapłaty, chyba że Klient ze Sprzedawcą umówią się inaczej.
b. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8. Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, na swój koszt, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
9.Prawo odstąpienia, o którym mowa w pkt 1 – 8 powyżej, na podstawie art. 38 ust 1 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta powyżej nie przysługuje, z zastrzeżeniem pkt 10, w stosunku do Zamówień lub ich części obejmujących:
-
- Produkty zamówione na podstawie indywidualnego projektu stworzonego przy użyciu Konfiguratora.
10. Ograniczenie, o którym mowa w pkt 9 obowiązuje, o ile towar objęty Zamówieniem jest Towarem nieprefabrykowanym, wyprodukowanym według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Reklamacje (rękojmia i gwarancja)
- Sprzedawane Towary są nowe, chyba że wyraźnie co innego zastrzeżono w ich opisie.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, a to w szczególności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne zakupionych Towarów na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym (art. 556 i nast. kc). W miejsce rękojmi – wobec Konsumentów, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność opisaną w § 12 Regulaminu. Jeżeli na Produkt udzielono gwarancji, informacja taka oraz treść gwarancji będą udostępnione wraz z informacjami o Produkcie w Sklepie, przy czym – w przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy i gwarancja nie ma wpływu na te środki.
- Reklamację należy zgłaszać pod Adres korespondencyjny Sprzedawcy lub Adres poczty e-mail Sprzedawcy.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane osoby składającej reklamację (co najmniej: imię, nazwisko, adres korespondencyjny);
- opis przyczyny reklamacji (zaleca się załączenie dokumentacji zdjęciowej);
- treść żądania reklamacyjnego;
- numer Zamówienia, którego dotyczy reklamacja;
- oryginał lub kopia dowodu zakupu (w razie zagubienia lub braku takiego dokumentu należy uprawdopodobnić fakt dokonania zakupu w sposób umożliwiający zidentyfikowanie transakcji).
- Po dokonaniu zgłoszenia reklamacyjnego przez Klienta, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu zaplanowania ewentualnych oględzin.
- Sprzedawca ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania.
Reklamacje – Konsumenci
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć towar zgodny z umową i ponosi odpowiedzialność za brak zgodności zakupionego Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.
- Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 ustawy o Prawach Konsumenta;
- Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 ustawy o Prawach Konsumenta;
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d ustawy o Prawach Konsumenta;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Składanie i rozpatrywanie reklamacji odbywa się w sposób określony w § 11 ust. 3 – 6 Regulaminu.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- poprzez platformę ODR – Sprzedawca niniejszym informuje o istnieniu platformy ODR oraz o możliwości wykorzystania platformy ODR w celu rozstrzygnięcia sporu, dostępnej pod adresem: https://consumer-redress.ec.europa.eu/site-relocation_en?prefLang=pl
- W razie podjęcia przez Konsumenta decyzji o wytoczeniu powództwa przeciwko Sprzedawcy, powództwo takie może być wniesiony na zasadach określonych przepisami kodeksu postępowania cywilnego, w tym przed sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy, a w sytuacjach, o których mowa w art. 45814 § 4 kpc – także przed sądem właściwym ze względu na miejsce swojego zamieszkania.
Pozostałe informacje dostępne w Regulaminie.