REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO E-DESK.PL
Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną tj. korzystania ze sklepu internetowego E-DESK.PL, a w szczególności: zasady dokonywania zakupów, zawierania umów sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa oraz postępowanie reklamacyjne i szczególne uprawnienia Konsumentów.
§ 1
Definicje
Dni robocze – wszystkie dni w roku za wyjątkiem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.
Klient – użytkownicy Sklepu internetowego, w tym także Konsumenci.
Konfigurator – narzędzie udostępnione w Sklepie Internetowym w formie aplikacji online, umożliwiające Klientowi samodzielne zaprojektowanie zamawianego biurka poprzez wybór jego parametrów (m.in. wymiarów, kolorów, materiałów, dodatkowych elementów) oraz poglądową wizualizację efektu końcowego przed złożeniem zamówienia.
Konsument – rozumie się przez to osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą (Sprzedawcą) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
Konto – oznacza indywidualny panel administracyjny, udostępniany Klientowi przez Sprzedawcę po dokonaniu przez niego rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto pozwala Klientowi m.in. na składanie zamówień, śledzenie statusu realizacji zamówień, zarządzanie danymi osobowymi oraz ustawieniami w ramach Sklepu
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – rozumie się przez to osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego
Sklep internetowy lub Sklep – witryna internetowa prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem https://e-desk.pl umożliwiająca zakup produktów.
Sprzedawca – Wojciech Gębarski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą E-desk Wojciech Gębarski, ul. Ligęzy 6B, 40-551 Katowice, posiadający NIP: 9542678536, REGON: 243283060
Towar lub Produkt – produkty z cenami prezentowane przez Sprzedawcę w Sklepie, w tym projektowane przez Konfigurator.
Zamówienie – zamówienie dotyczące Towaru złożone zgodnie z § 6 Regulaminu.
§ 2
Informacje ogólne o Sprzedawcy
Adres Sprzedawcy: ul. Ligęzy 6B, 40-551 Katowice
Adres korespondencyjny Sprzedawcy: ul. Ligęzy 6B, 40-551 Katowice
Adres poczty e-mail Sprzedawcy: kontakt@e-desk.pl
Numer telefoniczny Sprzedawcy: +48 780 780 817
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą telefonicznie, e-mailowo lub korespondencyjnie. Kontakt telefoniczny możliwy jest w Dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00.
Koszty korzystania ze sklepu internetowego, a także infolinii Sprzedawcy oraz korespondencji email i tradycyjnej są uzależnione od stawek operatorów Klienta. Sprzedawca nie narzuca takich stawek.
W relacjach ze Sprzedawcą stosuje się język polski.
§ 3
Postanowienia ogólne
- Wszelkie informacje zawarte w Sklepie Internetowym odnoszące się do przedstawianych produktów i usług (dalej także jako Produkty), w tym ceny – nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego (art. 66 i nast. kc), a stanowią zaproszenie do zawarcia umowy (art. 71 i nast. kc).
- Do korzystania ze Sklepu internetowego konieczne jest posiadanie (używanie) urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również posiadanie aktywnego konta e-mail umożliwiającego przesłanie informacji dotyczących realizacji Zamówienia. Ponadto – w celu zapewnienia funkcjonalności sklepu np. w zakresie zapamiętania stanu koszyka i obsługi konta użytkownika – konieczna jest włączona obsługa plików cookies w niezbędnym do tego zakresie.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za świadczenie niezgodnie z umową lub zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. Za siłę wyższą uznaje się niespodziewane i nadzwyczajne zdarzenia zewnętrzne, którym nie sposób zapobiec normalnymi środkami i które nie powstały z przyczyn zawinionych przez Sprzedawcę.
- Ceny publikowane w Sklepie podane są w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT), przy czym ceny prezentowane przy produktach nie obejmują ewentualnych kosztów dostawy. Na końcową kwotę do zapłaty mogą składać się także: koszt dostawy. Klient jest informowany o końcowej wartości (cenie) Zamówienia i jej składowych na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie.
- Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji regulaminu obowiązującej w momencie Złożenia Zamówienia. Aktualny Regulamin jest dostępny zawsze pod adresem https://e-desk.pl/regulamin/.
- Dla stosunków Sprzedawcy i Klientów przed zawarciem umowy oraz do jej zawarcia i wykonania właściwe jest prawo Polskie.
- Sklep internetowy umożliwia skorzystanie z następujących usług świadczonych drogą elektroniczną (dalej także jako Usługi):
- Rejestracja i prowadzenie Konta;
- Konfigurator;
- Złożenie Zamówienia wraz z dokonaniem płatności (Zamówienia są realizowane wyłącznie na terenie Polski i Unii Europejskiej);
Korzystanie z wyżej wskazanych usług jest nieodpłatne, a Klient może w każdej chwili zrezygnować (nie oznacza rezygnacji z zawartej umowy).
8. Klient ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
9. Sprzedawca informuje o następujących szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Klienta usług świadczonych drogą elektroniczną, które istnieją mimo stosowania przez Sprzedawcę niezbędnych środków technicznych mających na celu ochronę przed niepożądanymi działaniami :
-
- możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego Usługobiorcy przez szkodliwe oprogramowanie tworzone w celu wyrządzenia szkód (w szczególności wirusy, „robaki”, „konie trojańskie”). W celu zminimalizowania ryzyka Usługobiorca powinien korzystać z aktualnego oprogramowania antywirusowego.
- możliwość podejmowania przez osoby trzecie działań mających na celu złamanie zabezpieczeń systemu Świadczeniodawcy i/lub Usługobiorcy w celu przechwycenia informacji poufnych, w tym danych osobowych, m.in. w celu kradzieży tożsamości.
- możliwość przesyłania przez osoby trzecie fałszywych wiadomości elektronicznych (tzw. phishing) łudząco przypominających autentyczne wiadomości wysyłane przez Świadczeniodawcę, a mających na celu pozyskanie informacji poufnych. W celu minimalizacji tego ryzyka należy zachować szczególną ostrożność. W szczególności, Usługobiorca powinien dokładnie sprawdzić adres, z którego otrzymał wiadomość oraz pamiętać, że Świadczeniodawca nigdy nie zwraca się z prośbą o przesłanie hasła do Konta (hasło jest podawane wyłącznie podczas logowania lub tworzenia Konta).
- możliwe działania osób trzecich (tzw. hakerów), zmierzające do włamania się zarówno do systemu Świadczeniodawcy (np. poprzez ataki DoS lub DDoS na witrynę Sklepu), jak i do systemu Usługobiorcy.
10. Warunkiem korzystania ze Sklepu internetowego jest zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja.
11. Wymiary podane w Sklepie Internetowym lub wybrane w Konfiguratorze mogą różnić się od rzeczywistych w granicach tolerancji produkcyjnej wynoszącej do 10 mm.
12. Prezentowane próbki materiałów (np. drewna, płyt meblowych, akcesoriów) mają charakter przykładowy. Ich struktura, usłojenie, odcień, odblask mogą się różnić w zależności od partii produkcyjnej lub naturalnych właściwości surowców.
13. Wizualizacje generowane w Sklepie lub Konfiguratorze mają charakter wyłącznie poglądowy i mogą nie odzwierciedlać w pełni rzeczywistego wyglądu produktu (w szczególności proporcji, faktury materiałów, intensywności barw czy efektu świetlnego).
14. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zakończenia świadczenia Usług w dowolnym momencie. Zakończenie to nie ma wpływu na ważność ani realizację umów sprzedaży zawartych przed tą datą. Informacja o planowanym zaprzestaniu świadczenia Usług zostanie opublikowana na stronie internetowej Sklepu, a Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo powiadomieni za pośrednictwem poczty elektronicznej co najmniej 14 dni przed planowanym terminem zakończenia. Po zakończeniu świadczenia Usług dostęp do Konta w Sklepie zostanie trwale wyłączony.
15. Z chwilą rozpoczęcia korzystania z którejkolwiek z Usług następuje zawarcie umowy o świadczenie usług elektronicznych, a z chwilą zaprzestania korzystania z Usług, w tym usunięcia Konta następuje jej rozwiązanie. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną nie jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży Towaru.
16. Sprzedawca może w każdym czasie zawiesić lub wyłączyć funkcjonowanie Sklepu co uniemożliwi dostęp do Usług, i może mieć miejsce w szczególności, gdy konieczne będzie przeprowadzenie działań informatycznych, organizacyjnych lub konserwacyjnych.
17. Klient powinien niezwłocznie przekazywać Sprzedawcy informacje o zauważonych treściach, które są błędne, niezgodne z prawem, niezgodne z zasadami współżycia społecznego lub obraźliwe, a także powstrzymać się od wykorzystywania Sklepu do publikowania takich treści lub podejmowania takich działań. W razie podejmowania przez Klienta czynności niezgodnych z Regulaminem, prawem, zasadami współżycia społecznego lub przeznaczeniem Sklepu – Sprzedawca może zablokować dostęp do Sklepu i usunąć Konto Klienta.
§ 4
Konto
- Sklep internetowy umożliwia rejestrację i prowadzenie (posiadanie) Konta.
- Posiadanie Konta umożliwia:
- składanie Zamówień;
- przeglądanie historii Zamówień;
- zapamiętywanie zawartości koszyka;
- dokonywanie zmian w Koncie.
3. W celu korzystania z funkcjonalności Konta należy je zarejestrować, a następnie logować się do konta. Funkcje Konta nie są dostępne podczas bycia niezalogowanym.
4. Dla danego adresu e-mail może zostać założone tylko jedno Konto.
5. Rejestracji Konta dokonuje się poprzez wypełnienie formularza rejestracji i kliknięcie opcji „ZAREJESTRUJ”. Konto zostaje zarejestrowane w momencie potwierdzenia przez Sprzedawcę adresu e-mail podanego przy jego rejestracji.
6. Klient może w każdym czasie żądać usunięcia swojego Konta poprzez przesłanie oświadczenia o rezygnacji na Adres poczty e-mail Sprzedawcy. Usunięcie Konta powoduje utratę danych zapisanych na koncie.
§ 5
Konfigurator
- Projekt biurka stworzony poprzez Konfigurator dotyczy następujących parametrów:
- wymiarów i kształtu blatu;
- materiału blatu;
- koloru stelaża;
- akcesoriów dodatkowych.
- Biurka zamówione na podstawie projektu stworzonego w Konfiguratorze, w każdym wypadku gdy zbiór i wartości parametrów określonych w ust. 1 powyżej odbiega od zbioru i wartości parametrów produktu gotowego tj. Towaru prezentowanego przez Sklep w momencie składania Zamówienia bez potrzeby użycia konfiguratora, są Towarem nieprefabrykowanym, wyprodukowanym według specyfikacji Konsumenta, w tym mogącym służyć zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – co wpływa na ograniczenie prawa do odstąpienia od umowy (vide § 10 Regulaminu).
§ 6
Składanie Zamówień
- Sklep internetowy umożliwia składanie Zamówień tj. złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zakupu Towaru. Zamówienia można dokonać poprzez:
- odnalezienie Towaru na stronie internetowej (lub jego projektu przez Konfigurator);
- następnie wybór ilości produktu;
- następnie kliknięcie opcji „dodaj do koszyka”;
- następnie kliknięcie opcji „przejdź do koszyka” lub ikony koszyka;
- następnie kliknięcie opcji „przejdź do kasy”
- następnie zalogowanie się do/rejestracja Konta (jeżeli Klient posiada Konto lub chce je zarejestrować);
- następnie uzupełnienie formularza w zakresie:
- danych osobowych i teleadresowych;
- danych do dostawy;
- zaznaczenia ewentualnej chęci otrzymania faktury VAT i kliknięcie opcji „kontynuuj”;
następnie:
-
-
- wyboru metody dostawy oraz płatności;
- wpisanie kodu kuponu – w razie jego posiadania i chęci skorzystania.
-
h. następnie kliknięcie opcji „Kupuję i płacę”.
2. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie złożonego Zamówienia na adres e-mail podany przy jego składaniu lub zakładaniu Konta. Po kliknięciu tej opcji wyświetlają się szczegóły Zamówienia. Potwierdzenie złożenia Zamówienia nie stanowi przyjęcia oferty.
3. Sprzedawca przyjmuje ofertę Klienta w momencie przekazania Klientowi wiadomości o przyjęciu zamówienia do realizacji, co stanowi o zawarciu umowy sprzedaży.
4. Sprzedawca informuje Klienta o:
-
- Wysyłce zakupionego Towaru;
- Gotowości zakupionego Towaru do odbioru.
5. Sprzedawca rozpocznie realizację Zamówienia wyłącznie po jego opłaceniu przez Klienta w sposób wybrany przy składaniu Zamówienia.
6. W razie braku możliwości realizacji Zamówienia, co do którego dokonano przedpłaty, Sprzedawca może odstąpić od umowy (jeżeli została zawarta) w terminie 60 dni od dnia złożenia Zamówienia, a wpłacone środki zostaną Klientowi zwrócone w terminie 5 dni od dnia złożenia Zamówienia lub 5 dni od dnia odstąpienia od umowy przez Sprzedawcę.
7. Brak dokonania zapłaty w terminie określonym w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji skutkuje anulowaniem zamówienia tj. odrzuceniem oferty złożonej przez Klienta.
8. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie akceptację otrzymywania faktur w drodze elektronicznej na adres e-mail podany przy składaniu Zamówienia. Jeżeli Klient chce zrezygnować z takiego sposobu doręczania faktur, może w każdym czasie zgłosić to Sprzedawcy.
9. Sprzedawca może anulować zamówienie (odstąpić od umowy), jeżeli Klient opóźnia się z zapłatą dłużej, niż 3 dni robocze – w terminie 30 dni od dnia upływu terminu wyznaczonego na zapłatę. W razie wątpliwości, termin zapłaty oblicza się jako 7 dni od dnia złożenia Zamówienia.
§ 7
Metody dostawy
- Informacja o najpóźniejszym planowanym terminie wysyłki zakupionych Towarów może być udostępniana wraz z opisem Towarów. Jeżeli wskazano datę dostawy (lub podobnie) rozumie się przez to datę nadania zakupionego Towaru do Klienta liczoną od dnia uiszczenia pełnej ceny. W przypadku odbioru osobistego – zakupione Towary będą gotowe do odbioru najpóźniej w ostatnim dniu wskazanym jako termin wysyłki. W braku wskazania terminu wysyłki jak w zdaniu pierwszym, za termin wysyłki uznaje się najpóźniej 60. dzień od dnia złożenia Zamówienia. Termin dostawy jest zależny od wybranego sposobu wysyłki i przewoźnika.
- W Sklepie mogą być dostępne w szczególności następujące metody dostawy:
- Przesyłka pocztowa;
- Przesyłka kurierska;
- Odbiór osobisty.
- Koszty dostawy są zależne od gabarytu przesyłki i wybranej metody dostawy.
- Odbiór osobisty możliwy jest pod Adresem Sprzedawcy, w Dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00, przez 30 dni od momentu poinformowania Kupującego przez Sprzedawcę o gotowości do odbioru. W razie nieodebrania Towaru w tym czasie, Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia od umowy w terminie 30 dni od upływu wyżej wskazanego terminu.
- Sklep może udostępniać inne metody dostawy. Aktualna informacja o dostępnych metodach dostawy wraz z informacją o dokładnym koszcie, jest publikowana na stronie sklepu na etapie składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest termin odnoszący się do produktu z dostępną późniejsza datą dostawy.
§ 8
Metody płatności
- Sklep realizuje wyłącznie Zamówienia opłacone z góry.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
- tradycyjny przelew bankowy;
- Poprzez bramkę płatniczą Przelewy24
- Sklep może udostępniać inne metody płatności. Aktualna informacja o dostępnych metodach płatności jest publikowana na stronie Sklepu, w tym na etapie składania Zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 9
Realizacja Zamówień
- Zamówienia składane w Sklepie internetowym realizowane są wyłącznie w Dni robocze.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsumenci mają prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej w Sklepie w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny z ograniczeniem do przypadków wynikających przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy (zakupionego Towaru) lub w którym osoba trzecia inna, niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy (zakupionego Towaru).
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia przesłanego w formie pisemnej na Adres Sprzedawcy lub elektronicznie z adresu podanego wraz z Zamówieniem na Adres poczty e-mail Sprzedawcy.
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym:
- koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie;
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym:
w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych dodatkowych opłat w związku z tym zwrotem, z zastrzeżeniem, że będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy takie jak jej dostarczenie Sprzedawcy – na swój koszt.
płatności są zwracane w taki sposób w jaki Klient dokonał zapłaty, chyba że Klient ze Sprzedawcą umówią się inaczej.
b. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8. Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, na swój koszt, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
9. Prawo odstąpienia, o którym mowa w pkt 1 – 8 powyżej, na podstawie art. 38 ust 1 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta powyżej nie przysługuje, z zastrzeżeniem pkt 10, w stosunku do Zamówień lub ich części obejmujących:
- Produkty zamówione na podstawie indywidualnego projektu stworzonego przy użyciu Konfiguratora.
10. Ograniczenie, o którym mowa w pkt 9 obowiązuje, o ile towar objęty Zamówieniem jest Towarem nieprefabrykowanym, wyprodukowanym według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§ 11
Reklamacje (rękojmia i gwarancja)
- Sprzedawane Towary są nowe, chyba że wyraźnie co innego zastrzeżono w ich opisie.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, a to w szczególności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne zakupionych Towarów na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym (art. 556 i nast. kc). W miejsce rękojmi – wobec Konsumentów, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność opisaną w § 12 Regulaminu. Jeżeli na Produkt udzielono gwarancji, informacja taka oraz treść gwarancji będą udostępnione wraz z informacjami o Produkcie w Sklepie, przy czym – w przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy i gwarancja nie ma wpływu na te środki.
- Reklamację należy zgłaszać pod Adres korespondencyjny Sprzedawcy lub Adres poczty e-mail Sprzedawcy.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane osoby składającej reklamację (co najmniej: imię, nazwisko, adres korespondencyjny);
- opis przyczyny reklamacji (zaleca się załączenie dokumentacji zdjęciowej);
- treść żądania reklamacyjnego;
- numer Zamówienia, którego dotyczy reklamacja;
- oryginał lub kopia dowodu zakupu (w razie zagubienia lub braku takiego dokumentu należy uprawdopodobnić fakt dokonania zakupu w sposób umożliwiający zidentyfikowanie transakcji).
- Po dokonaniu zgłoszenia reklamacyjnego przez Klienta, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu zaplanowania ewentualnych oględzin.
- Sprzedawca ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania.
§ 12
Reklamacje – Konsumenci
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć towar zgodny z umową i ponosi odpowiedzialność za brak zgodności zakupionego Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.
- Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 ustawy o Prawach Konsumenta;
- Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 ustawy o Prawach Konsumenta;
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d ustawy o Prawach Konsumenta;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Składanie i rozpatrywanie reklamacji odbywa się w sposób określony w § 11 ust. 3 – 6 Regulaminu.
§ 13
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- poprzez platformę ODR – Sprzedawca niniejszym informuje o istnieniu platformy ODR oraz o możliwości wykorzystania platformy ODR w celu rozstrzygnięcia sporu, dostępnej pod adresem: https://consumer-redress.ec.europa.eu/site-relocation_en?prefLang=pl
- W razie podjęcia przez Konsumenta decyzji o wytoczeniu powództwa przeciwko Sprzedawcy, powództwo takie może być wniesiony na zasadach określonych przepisami kodeksu postępowania cywilnego, w tym przed sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy, a w sytuacjach, o których mowa w art. 45814 § 4 kpc – także przed sądem właściwym ze względu na miejsce swojego zamieszkania.
§ 14
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych jest Sprzedawca (dalej także jako Administrator).
- Z Administratorem można skontaktować się pod Adresem korespondencyjny Sprzedawcy lub Adres poczty e-mail Sprzedawcy.
- Administrator, za pośrednictwem Sklepu Internetowego oraz innych form komunikacji przetwarza dane osobowe Klientów, a to w szczególności: imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu, informacje o zamówionych produktach, informacje podane w ramach realizacji płatności.
- Państwa dane mogą być przetwarzane w następujących celach:
- wypełnienie obowiązku prawnego wynikającego z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. prowadzenie ksiąg rachunkowych, wystawianie faktur);
- kontaktowanie się z klientami i osobami zainteresowanymi ofertą handlową oraz udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania;
- prowadzenie działalności gospodarczej, w tym analiz świadczonych usług i sprzedaży;
- wykonywanie zawartych umów, a także zmierzanie do ich zawarcia;
- ochrona potencjalnych roszczeń Administratora, a także obrona przed roszczeniami drugiej strony stosunku prawnego;
- prowadzenie działań promocyjnych i marketingowych.
5. Przetwarzamy Państwa dane na następujących podstawach prawnych:
-
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (dot. ust. 2 lit a niniejszej klauzuli);
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania łączącej nas umowy lub do podjęcia działań na państwa żądanie przed zawarciem umowy (dot. ust. 2 lit. b oraz d niniejszej klauzuli);
- art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora tj. ochrona potencjalnych roszczeń, prowadzenie działań promocyjnych i marketingowych.
6. Odbiorcami Państwa danych mogą być następujące podmioty:
-
- podmioty przetwarzające świadczące na rzecz Administratora usługi w zakresie wsparcia IT, wsparcia sprzedaży, wsparcia prawnego, wsparcia księgowego i kadrowego;
- firmy transportowe, w tym przewoźnicy;
- dostawcy usług IT w ramach oprogramowania używanego przez Administratora, tacy jak: Google, Microsoft.
7. Administrator nie ma zamiaru przekazywania Państwa danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, jednak część dostawców usług czy podmiotów przetwarzających może korzystać z serwerów i usług wsparcia zlokalizowanych w państwach trzecich, w tym przede wszystkich w Stanach Zjednoczonych. Administrator dokonuje wyboru takich podmiotów, które zapewniają odpowiedni stopień bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych oraz są wiarygodnymi dostawcami usług na rynku.
8. Państwa dane będą przetwarzane przez okres, który jest potrzebny dla realizacji celu ich przetwarzania, tj.:
- ad ust. 2 lit. a niniejszej klauzuli – przez okres wymagany prawem, a także w okresie, w którym Administrator może być zobowiązany do wykazania wypełnienia obowiązku;
- ad ust. 2 lit. b niniejszej klauzuli – przez okres utrzymywania relacji handlowych z klientem lub przez okres, w którym osoba zainteresowana oczekuje pozostania w kontakcie z Administratorem w związku z jego ofertą handlową;
- ad ust. 2 lit. c niniejszej klauzuli – przez okres prowadzenia przez Administratora działalności gospodarczej lub krócej, jeżeli dane staną się zbędne lub cel ich przetwarzania odpadnie;
- ad ust. 2 lit. d niniejszej klauzuli – przez okres prowadzenia działań zmierzających do zawarcia umowy, a także przez okres trwania zawartej umowy;
- ad ust. 2 lit. e niniejszej klauzuli – do czasu upływu terminu na skuteczne dochodzenie roszczeń lub do czasu zakończenia postępowań mających za przedmiot dochodzenie roszczeń lub mogących mieć z nimi związek;
- ad ust. 2 lit. f niniejszej klauzuli – przez okres prowadzenia działań promocyjnych i marketingowych, a także po ustaniu aktywnej realizacji tych działań w celu odpowiedniego zaplanowania kolejnych działań promocyjnych i marketingowych w przyszłości.
9. Posiadacie Państwo następujące prawa:
-
- prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- prawo do przenoszenia danych, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a lub lit. c RODO lub gdy przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
- prawo do cofnięcia zgody, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- prawo do przenoszenia danych, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a lub lit. c RODO lub, gdy przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
W razie nieuzasadnionego lub nadmiernego żądania Administrator jest uprawniony do pobrania opłaty uwzględniającej koszty administracyjne udzielenia informacji albo odmowy jej udzielenia. Ponadto realizacja zgłoszonych żądań nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób.
10. Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne jednak konieczne do zawarcia i realizacji umowy, a także odpowiedzi na Państwa zapytania.
11. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, a także nie będą podlegały profilowaniu.
12. Administrator zobowiązuje się do dołożenia starań w celu zachowania należytego zabezpieczenia danych osobowych Klienta.
§ 15
Postanowienia końcowe
- W razie, gdyby którykolwiek z postanowień Regulaminu był nieważny lub nieskuteczny względem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, nie skutkuje to nieważnością bądź nieskutecznością całego Regulaminu, a odnosi się wyłącznie do takiego postanowienia. W miejsce takiego postanowienia Strony wprowadzą nowe postanowienie, które najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. To samo dotyczy ewentualnych luk w Regulaminie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, a w szczególności: kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o ochronie danych osobowych, a także rozporządzenia RODO.
- Niniejszy Regulamin może być zmieniamy i aktualizowany, przy czym właściwy pozostaje regulamin o treści obowiązującej na dzień złożenia Zamówienia przez Klienta.
Załącznik nr 1 – Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Adresat:
E-desk Wojciech Gębarski
ul. Ligęzy 6B
40-551 Katowice
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od:
☐ umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)
☐ umowy dostawy następujących rzeczy(*)
☐ umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)
☐ umowy o świadczenie następującej usługi(*)
Data zawarcia umowy(*) / odbioru(*): ……………………………………………..
Imię i nazwisko konsumenta(-ów) (*) / nazwa firmy (*) : ……………………………………………..
Adres konsumenta(-ów): ……………………………………………..
Podpis konsumenta(-ów) ……………………………………………………………..
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data: ……………………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.
¹ Ustawa z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1920).
² Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796).
³ ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 Z DNIA 27 KWIETNIA 2016 R. W SPRAWIE OCHRONY OSÓB FIZYCZNYCH W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH I W SPRAWIE SWOBODNEGO PRZEPŁYWU TAKICH DANYCH ORAZ UCHYLENIA DYREKTYWY 95/46/WE (OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH)